به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یافتههای تحقیق شرکت مشاورهای بوستون نشان میدهد: توصیههای زبانی مستقیم دوستان و خانواده همچنان مهمترین منبع اطلاع رسانی برای مشتریهایی است که در فکر خرید یک محصول یا خدمات هستند.
تحقیق یاد شده به این نتیجه رسیده است که توصیههای مستقیم زبانی چهار یا پنج برابر بیشتر از تبلیغات سنتی یا تبلیغ در رسانههای اجتماعی در افزایش فروش محصول تاثیر دارد. این تحقیق بر اساس مصاحبه با 227 هزار مشتری از سراسر دنیا از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان و ژاپن انجام شده است.
تحقیق شرکت مشاوره ای بوستون نشان داد؛ نیمی از مشتریها به طور معمول برای خرید یک محصول با دوستان یا اعضای خانواده خود مشورت میکنند که پیش از آنها محصول را خریدهاند.
میزان اعتماد پاسخ دهندگان به پایگاه اطلاع رسانی شرکت ها 39 و وبلاگ ها 35 درصد است. تبلیغات تلویزیونی و نشریات مکتوب نیز 13 درصد مشتریها را به خوب جذب می کنند و سهم رسانههای اجتماعی در افزایش خرید یک محصول تنها 10 درصد است.
شرکت مشاورهای بوستون در زمینههای مختلف از جمله بازاریابی و تبلیغات به شرکتها و کارخانههای تولیدی مشاوره ارائه میدهد.
نظر شما